پاسخ مطهری به الهام: دولت بعد باید تابع مجلس نهم باشد پاسخ مطهری به الهام: دولت بعد باید تابع مجلس نهم باشد
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

پاسخ مطهری به الهام: دولت بعد باید تابع مجلس نهم باشد

مجلس - خانه ملت نوشت:

علی مطهری با بیان اینکه باید دولتی بر سر کار آید که تابع مجلس باشد و در ریل قانون حرکت کند، تأکید کرد: مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد و این دولت را در مسیر قانون قرار دهد. وي با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام درباره رویکرد مجلس آینده و عملکرد مجلس هشتم، گفت: نمایندگان ملت درست عکس اظهارات الهام را درباره مجلس فعلی و مجلس آینده قبول دارند.
نماینده تهران، با رد اظهارات غلاحسین الهام مبنی بر اینکه مجلس باید با گفتمان دولت همسو باشد، تاکید کرد: باید دولتی بر سر کار باشد که تابع مجلس باشد و در ریل قانون حرکت کند. مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد و این دولت را در مسیر قانون قرار دهد.
مطهری درباره انتقاد الهام از مطرح شدن سؤال از رئیس جمهوری در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه قانون اجازه سؤال از رئیس جمهور را به نمایندگان می‌دهد، گفت: از آقای الهام باید پرسید که چرا تا این حد نسبت به سؤال از رئیس جمهور هراس دارد؟
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هراس از سؤال از رئیس جمهوری در دل دولت موج می زند، گفت: سؤال از رئیس جمهوری یک پرسش و پاسخ و گفت‌وگو است که می‌تواند موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس شود و دولتی ها هم اگر معتقد هستند که دولت و رئیس جمهور در مسیر قانون حرکت می‌کند و تخلفی ندارد، چرا در حالی که باید از سؤال از رئیس جمهور استقبال کنند، تا این حد از این موضوع می‌ترسند؟
غلامحسین الهام، سخنگوی سابق دولت و از همفکران احمدی نژاد، در اظهارات روز گذشته خود با انتقاد از عملکرد مجالس هفتم و هشتم گفته بود که این مجالس دولت را به چالش کشیدند، در مجلس اصولگرا شاهد مباحثی همچون طرح سئوال از رئیس جمهور هستیم. همین مجلسی که از نظر سیاسی اصولگرا است مدام مواردی همچون طرح سئوال از رئیس قوه مجریه را مطرح می‌کند در صورتی که سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست. وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده بود که مجلس نهم باید نسبت خود را با دولت نسبتی معقول و قانونی تعریف کند




|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید